07 Eylül 2010

Ajda Pekkan kimi seçti?

1991 tarihli Ajda Pekkan albümü Seni Seçtim hem yorumcusunun hem de doksanların Türk pop müziğinin en yalnız ve öksüz yapımlarından biri. Bir o kadar da hatırlanıp dinlenilesi bir albüm. Vaktiyle elim nasıl da zor giderdi içindeki şarkılara. Zira içerdiği şarkıların neredeyse hepsinin Şehrazat ve Garo Mafyan’ın elinden çıkmış olması sebebiyle albümün genelinde bir tarz tekdüzeligi söz konusu. Bir de Yaz Yaz Yaz gibi bir şarkıyı içeren kendisinden bir yaş büyük kardeşi Ajda 1990’ın aksine kitleleri tavlamaya elverişli, adamın gözünün yaşına bakmayan, acımasız mı acımasız bir “hit” mevcut değil bu albümde.

Halbuki Seni Seçtim’in içine doğduğu Türk pop piyasası nasıl da zangır zangır sallanmaktaydı tam da bu hedeflenerek üretilmiş şarkılarla. Ajda Pekkan’ın albüm kapağındaki resimde kolunda gururla taşıdığı o iri saate inat böyle bir stratejiden uzak repertuarıyla Seni Seçtim yanlış zamanda yanlış yerdeydi. Dolayısıyla bu tür şarkıların hiddetine şiddetine teslim olmaya nicedir aç olan müzik alemi Aşkın Nur Yengi’nin Nazlanma’sı, Sezen Aksu’nun Hadi Bakalım’ı, Yonca Evcimik’in Abone’si, Hakan Peker’in Hey Corç’u ve Harun Kolçak’ın Gir Kanıma’sının etrafında fır fır dönüyor, Ajda Pekkan’ın Seni Seçtim hamlesi ise ne yazık ki pek kimsenin ilgisini çekemiyordu. Durum böyle olunca bu hit fakiri albümün tirajı resmi olmayan bilgilere göre 300 bin civarında kalıverdi. Bugün böyle bir tiraja ulaşanın topuklusundan şampanya içiliyor, isminin önüne “kraliçe”, o da olmazsa “yerli Madonna” ünvanı ekleniyor eklenmesine lakin o günlerde Ajda Pekkan’ın hit sahibi meslektaşlarının albüm tirajları milyonlara dayanıyor, Ajda Pekkan’a ise elindeki bu mütevazı tirajla bu nümayişe uzaktan bakmak düşüyordu.

Seni Seçtim’in beraberinde getirdiği bu hal ve şerait Ajda Pekkan’ı doğal olarak pek de mesut etmemiş olacak ki, vaziyeti kurtarmak maksadıyla bu albümün ertesinde derhal bir Ajda ’93 patlattı. Bu yeni albümüyle birlikte Ajda Pekkan bir yandan şarkıcılık geçmişinin çerçevesine en uzak yapımlardan ve hitlerden birine sahip olurken diğer yandan da o zamanki o tertemiz yorumunu o dönemki piyasanın alaturka yıldızları Muazzez Abacı ve Ebru Gündeş’in gırtlak nağmeleriyle tıka basa doldurarak “Sorul boanoa” şeklinde tınlayan ağdalı mı ağdalı bir şarkıcıya evriliyordu. 1991 itibariyle alıcı kaybeden şarkıcılığına yazdığı bu yanlış reçetenin bir benzeri ile Ajda Pekkan bir de 1996’da kendi adını taşıyan ve Ajda ’93 albümüne benzer eksenli bir albüm yayımlayarak asıl savaşması gereken cepheden biraz daha uzaklaşıyordu. Bu yapımın ardından Ajda Pekkan’ın artık eski şarkıları ve bu şarkıların değişik kombinasyonlarda, envayi çeşit düzenlemeyle yer aldığı nostaljik albümlerle var olduğu ya da var olmayı seçtiği bir dönem başladı. Bu dönemin sonunda Ajda Pekkan bir kez daha gömlek değiştirerek artık yeni milenyumun Demet Akalın, Bengü ve Serdar Ortaç gibi yıldızlarını da görmezden gelmeyen, mutfak tezgahında her nabza hitap edecek çeşitlilikte renk renk şerbet kokteylleri bulunduran, hem kendisine hem herkese hem de hiçbirine benze(me)yen bir “disko süperstarı” oldu.

Tüm bu hengamenin ardından bu 19 yıllık Ajda Pekkan albümü Seni Seçtim bir başka anlam kazanıyor sanki. Bu albümün getirdikleriyle birlikte Ajda Pekkan iddia edilenin aksine “seni” değil de bir başkasını seçti sanki. Vaktiyle bildiğimiz Ajda Pekkan’ın vaktiyle benimsediğimiz sesi, yorumu ve şarkı seçimleriyle son bir kez salındığı albümdü bu sanki. Hiçbiri değilse bile bir kapı eşiği.


Söz + Müzik: Şehrazat
Düzenleme: Garo Mafyan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder